RESEPI BISKUT GERY YANG SEDAP DAN SGT MUDAH!

Kecoh pasal harga biskut ni datang Malaysia mahal gila, so ni admin bagi korang resepinya. Tak perlu beli dah! Buat je senang, lebih sedap extrakan cheese!

Bahan -Bahan:

  • Cheesedale 5 keping,
  • Butter 20gram,
  • Susu pekat manis sikit,
  • Pewarna oren satu titik.. / nak buat perisa coklat tambah coco atau milo je..
  • Biskut Julie Cracker / atau apa je pun blh!

Cara membuatnya:

  1. Double boil sampai cair,kalau cheese keras sikit guna butter jak tuk kasi cair. Jangan lupa letak air dalam kuali untuk boil cheese dlm acuan.
  2. Boleh letak sedikit susu manis bersama cheese untuk tambah sedikit kemanisan.
  3. Setitik pewarna oren bagi menerangakan warna seperti biskut gery. Kalau nak perisa lain boleh tambah Coklat ke, vanila ke! Apa je!
  4. Letak cheese yang telah dicairkan ke atas biskut dan tunggu kering

Siap dah, boleh makan dengan enaknya!

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *